نشست مشترک دانشگاه علم و فرهنگ با نمایندگان دانشگاه‌های مالزی  

در ادامه توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ صبح امروز (دوشنبه 30دی‌ماه) نشست مشترکی با حضور نمایندگان دانشگاه‌های یو کی ام (UKM)  ، آ ی آی یو ام (IIUM)  مالزی و روسا و معاونین دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛دکتر هاشمی- با اشاره برشباهت‌های فرهنگی دو کشور و دوستی عمیق مردم ایران و مالزی گفت: معتقدیم این وجوه تشابه می‌تواند زمینه‌ساز گسترش همکاری علمی- پژوهشی و کارآفرینی دو کشور در آینده بسیار نزدیک باشد.

  • دانشگاه علم و فرهنگ با تاکید بر بی‌بدیل بودن ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جهاددانشگاهی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد غیردولتی علمی ایران، اظهار کرد: بی‌شک وابستگی دانشگاه علم و فرهنگ به جهاددانشگاهی و مشارکت و تعامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشکده‌های علوم و فناوری‌های نوین زیستی، علوم گردشگری، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر و معماری این دانشگاه با پژوهشکده‌ها وپارک‌های علوم و فناوری زیرمجموعه جهاددانشگاهی نظیر: پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن‌سینا، پارک علم و فناوری البرز، پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مرکزی گردشگری جهاددانشگاهی و... تاثیر به‌سزایی بر پرورش دانشجویان کارآفرین و تولید خدمات و محصولات دانش‌بنیان داشته است.

دکتر فکیا ازهاری – مدیر اجرایی دانشگاه IIUM با اشاره به اهمیت کارآفرینی در دانشگاه‌های مالزی گفت: حفظ حقوق مالکیت معنوی ایده و عرضه انبوه محصولات به بازار بین‌المللی تقاضا از مشکلاتی است که در تجاری سازی محصولات دانش‌بیان با آن مواجه هستیم از این رو دریافت و ارائه مشاوره در تولید محصولات دانش‌بنیان مطابق با استانداردهای جهانی، آنالیز بازارهای مرتبط با این محصولات و گسترش همکاری‌های بین‌المللی یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه‌های مالزی است.

دکتر هاشمی با اظهار امیدواری در خصوص شکل‌گیری و تداوم همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های فنی و مهندسی گفت: قطعا به کارگیری و ترکیب توانایی‌‌ها و ظرفیت‌های طرفین در این حوزه تاثیر بسزایی بر ارائه محصولات دانش‌بنیان در سطح بین‌المللی خواهد داشت.