رایزن علمی و فرهنگی عراق در ایران:

وجود زمینه مناسب برای همکاری دانشگاه علم و فرهنگ با دانشگاه های کشورعراق

رایزن علمی و فرهنگی جمهوری عراق از وجود زمینه مناسب برای همکاری دانشگاه علم و فرهنگ با دانشگاه های عراقی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر امجد حمید المظفر رایزن علمی و فرهنگی جمهوری عراق طی نشستی با رییس دانشگاه و مدیران دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ ضمن تجلیل از اقدامات انجام شده در حوزه کارآفرینی این دانشگاه گفت: رشته‌هایی چون نانوفناوری، گردشگری و زیست فناوری های نوین مورد تقاضای دانشگاه های عراقی است و همکاری با این دانشگاه ها در رشته های مختلف امکان پذیر است.

وی افزود: مزیت‌های نسبی دانشگاه علم و فرهنگ در بخش های مختلف از جمله کارآفرینی، صنایع نرم فرهنگی، فناوری‌های علمی نانو و بایو و همچنین اتصال به پژوهشگاه های تراز اولی همچون رویان سبب می شود که دانشجویان عراقی اقبال بیش تری نسبت به انتخاب این دانشگاه داشته باشند.

دکتر امجد حمید المظفر اظهار امیدواری کرد: دانشگاه علم و فرهنگ بتواند در حوزه همکاری های بین دانشگاهی با دانشگاه های عراق، تبادل اساتید و اعضای هیات علمی، جذب و تبادل دانشجو و همچنین توسعه آموزش های کوتاه مدت تخصصی و فوق تخصصی خود موفق باشد.

دکتر هاشمی -رییس دانشگاه علم و فرهنگ- در این نشست گفت: دانشگاه علم و فرهنگ، وابسته به جهاددانشگاهی است که بر اساس رتبه بندی 2020سایمگو اسپانیا، رتبه اول نوآوری دانشگاه های ایران، رتبه 10 دانشگاه‌های ایران در شاخص جامع و رتبه 660 دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است و همچنین در سال 2021 با حفظ این جایگاه توانسته رتبه جهانی خود را به 635 جهان برساند.

وی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری 3 پژوهشگاه بین المللی(رویان، ابن سینا و علوم انسانی و مطالعات اجتماعی)‌، 3 پارک علم و فناوری(کرمانشاه، هلجرد، علم و فرهنگ) 3 خبرگزاری(ایسنا، ایکنا وسیناپرس) 24 پژوهشکده‌ تخصصی(برق، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم پایه، معتمد، گردشگری، فرهنگ و هنر و...) و 27 سازمان، موسسه و مراکز وابسته علمی و فرهنگی(مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهیSID، مرکز انتشارات، مرکز قرآنی، واحدهای استانی و...) جهاد دانشگاهی بهره‌مند است و برگزاری برخی دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ در شاخص ترین پژوهشگاه‌ ها و پژوهشکده های این نهاد همچون رویان، ابن سینا، برق و... منجر به ارتقاء کیفی دوره‌های آموزشی این دانشگاه شده است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: این دانشگاه با 97 رشته تحصیلی به حدود 8000 دانشجوی ایرانی و خارجی خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و کارآفرینی به صورت حضوری و مجازی ارائه می‌نماید.

وی تاکید کرد: این دانشگاه دارای 800 عضو هیات علمی و استاد مدعو می باشد و از چندین مزیت رقابتی در حوزه بین الملل برخوردار است و برخی از اساتید این دانشگاه همچون دکتر علی سعد الله، دکتر علی منتظری، دکتر حسین بهاروند و دکتر علی مقومی هر ساله در فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان اسلام و 2 درصد برتر جهان قرار دارند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: امیدواریم با اتکاء به مزیت های رقابتی ایجاد شده در دانشگاه علم و فرهنگ بتوانیم در ارائه خدمات علمی و آموزشی مناسب با استانداردهای بالا به دانشجویان عراقی ارائه نماییم و با دانشگاه های این مراودات علمی و آموزشی موثری داشته باشیم.