تفاهم‌نامه همکاری بین آکادمی علوم کشور افغانستان و دانشگاه علم و فرهنگ منعقد می‌گردد

رئیس آکادمی علوم کشور افغانستان و هیات همراه با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه از دانشگاه علم و فرهنگ بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ در این جلسه سیدسعید هاشمی-رییس دانشگاه- به معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای نو آورانه دانشگاه و جهاد دانشگاهی پرداخت.

رییس دانشگاه گفت: دانشگاه علم و فرهنگ، در 91 رشته تحصیلی و حوزه‌های مختلفی مانند: علوم انسانی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، گردشگری، فنی و مهندسی و هنر ومعماری آماده همکاری با تمام دانشگاه‌های کشور دوست و برادر افغانستان است.

دکتر هاشمی افزود: اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اسلامی دو کشور ایران و افغانستان بسیار قابل توجه است و این مشترکات سبب تسهیل همکاری‌های فی مابین خواهد شد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ همچنین به توانمندی این دانشگاه در حوزه کارآفرینی، آموزش‌های ویژه در بخش استارتاپ‌ها و صنایع فرهنگی اشاره کرد و افزود: وجود بنیاد کسب و کار، موسسه توسعه پایدار گردشگری و تنها پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ سبب شده که این دانشگاه دارای تجربیات خوبی در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی باشد.

وی همچنین در خصوص برگزاری دوره‌های مهارتی و فنی در رشته‌های موجود دانشگاه و کالج بین‌الملل برای متقاضیان غیرایرانی اعلام آمادگی کرد.

رییس آکادمی علوم افغانستان- دکتر عبدالظاهر شکیب-، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: آکادمی علوم افغانستان زیر نظر رییس جمهور این کشور بوده و دارای سه بخش اصلی « علوم بشری»، «علوم اسلامی»، «علوم طبیعی و فناوری» است که هر یک از این بخش‌ها دارای دپارتمان‌های متعدد می‌باشد.

دکتر شکیب افزود: 15 مرکز علمی، 43 انیستیتو علمی- پژوهشی و 84 دپارتمان علمی همراه 11 مجله علمی-پژوهشی زیر نظر آکادمی علوم افغانستان فعالیت دارند که قدمت برخی از مجلات به 80 سال می‌رسد.

وی افزود: آکادمی علوم افغانستان هر ساله سمینارهای علمی- تحقیقاتی متعدد برگزار می‌کند که همکاری با دانشگاه علم و فرهنگ می‌تواند به غنای این سمینارها کمک کند.

رییس آکادمی علوم افغانستان پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه علم و فرهنگ و آکادمی علوم افغانستان را داد که با استقبال رییس دانشگاه علم و فرهنگ رو به رو شد و مقرر گردید در اسرع وقت تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین منعقد گردد.

در حاشیه این دیدار هیات آکادمی علوم افغانستان ازظرفیت‌های کارآفرینی دانشگاه، پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و استارتاپ کشف سرزمین پارس (DPL) بازدید به عمل آوردند.

گفتنی است؛ رییس آکادمی علوم افغانستان و هیات همراه از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری جهت بازدید از مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور دعوت شده بودند.