دیدار هیات کشور افغانستان از دانشگاه علم و فرهنگ

هیات تجاری کشور افغانستان و نمایندگان دانشگاه‌های این کشور از دانشگاه علم و فرهنگ دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ در این دیدار که روز شنبه 22 شهریور ماه سالجاری انجام شد؛ توانمندی‌های علمی، آموزشی و کارآفرینی دانشگاه علم و فرهنگ در حوزه‌های مختلف معرفی گردید. رشته‌های مکانیک، نانوفناوری، گردشگری سلامت و طراحی پارچه و لباس از جمله رشته‌های مورد توجه هیات تجاری افغانستان بود.

حبیب سنگتراش- مشاور امور بین‌الملل دانشگاه- در این دیدار گفت: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان برترین دانشگاه خصوصی کشور از توانایی‌های لازم برای آموزش و تربیت دانشجویان افغانستان برخوردار است.

  • افزود: وابستگی دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی به مجموعه رویان و ابن سینا باعث توانمندی این دانشکده شده و رتبه‌های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند. این توانایی‌ها موجب شده تا دانشگاه علم و فرهنگ بر اساس نظام رتبه‌بندی موسسه سایمگوی اسپانیا رتبه‌ یک نوآوری کشور و رتبه دهم دانشگاه‌های ایران را کسب نماید.

پروانه پرچکانی- سرپرست دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه- گفت: دانشگاه علم و فرهنگ تنها دانشگاه خصوصی دارای مجوز جذب دانشجوی خارجی است و این امکان را دارد که با وجود پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی آموزش کارآفرینی و اشتغال را در ترم‌های ابتدایی مقطع کارشناسی داشته باشد.

وی افزود: NGO گردشگری دانشگاه تنها NGO تخصصی دانشگاهی است که توانسته استارت آپ‌های گردشگری را به صورت تخصصی راه‌اندازی کند و این فرآیند می‌تواند برای آموزش‌های مهارت محور دانشجویان افغانستانی نیز انجام گردد.

در انتها نمایندگان ولایت‌های هرات و... سوالات خود را در مورد دوره‌های تحصیلی، مقاطع و رشته‎ها مطرح نموده و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و هیات تجاری افغانستان از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دیدار کردند.