تخصیص 5 بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی تحت عنوان بورسیه «دکتر حبیب سنگتراش»

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در مراسم یادبود دکتر سنگتراش از اختصاص 5 بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی با عنوان «بورسیه دکتر حبیب سنگتراش» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مراسم یادبود زنده یاد مرحوم دکتر حبیب آقا رمضان سنگتراش امروز یکشنبه (30 آبان ماه) با حضور خانواده، دوستان و همکاران وی در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم دکتر سید سعید هاشمی -رییس دانشگاه علم و فرهنگ- ضمن تسلیت به خانواده و دوستان این عزیز سفرکرده گفت: به رسم احترام و قدرشناسی زحمات ایشان، دانشگاه علم و فرهنگ سالانه 5 دانشجوی خارجی را بورسیه تحصیلی می کند و این بورسیه را با عنوان «بورسیه دکتر حبیب سنگتراش» نام گذاری می کند تا یاد و نام این انسان وارسته همواره در بخش بین الملل دانشگاه ماندگار باشد.


دکتر حسنی-معاون پشتیبانی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی- درسخنانی گفت: حبیب یک راه بود، یک منش بود، یک باور بود، یک افقی بود که افراد اگر می‌خواهند باور داشته باشند که عموم کارها شدنی است و قدم‌های بلند بردارندباید به چنین مکتب و راهی تاسی کنند.

وی افزود: دکتر سنگتراش مامن و پناهگاه همه نیازمندان و تکیه گاه همه دوستانش بود و فقدان ایشان ضایعه بزرگی است و من اندازه بضاعت خودم از ایشان گفتم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت الهی و برای بازماندگان صبر آرزو دارم.


 

دکتر وردی نژاد –مدیرعامل سابق ایرنا- نیز به عنوان دوست و همکار قدیمی ایشان ضمن عرض تسلیت به حاضران در سخنانی بر فضائل اخلاقی دکتر سنگتراش تاکید کرد.


دکتر اسماعیلی – سفیر ایران در کرواسی- نیز به عنوان دوست و همراه قدیمی ایشان گفت: فقدان دوست ضایعه بزرگی است ولی حاج حبیب سنگتراش مصداق آیه شریفه «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیة مرضیة» بود که دعا می کنیم شفیع همه ما باشد.


 

در این مراسم دکتر حمیدرضاطیبی- رییس جهاددانشگاهی-، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو- رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی-، دکتر محمدصادق بیجندی- معاون آموزشی جهاددانشگاهی-، دکتر علی متقیان- مدیرعامل خبرگزاری ایسنا-، دکتر قبادی- عضو هیات امنای دانشگاه-، دکتر پزشکیان، دکتر حسن‌زاده و تعدادی از مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه خوارزمی، جهاددانشگاهی و اصحاب رسانه‌ها حضور داشتند.

این مراسم با پخش کلیپ «غمی نشسته بر جایت» تهیه شده توسط روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ و کلیپ دوستان ایشان در خارج از کشور به پایان رسید.
 

روحش شاید و یادش ماندگار...