مدیرکل امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان:

دانشگاه‌ها ازطریق موسسات جذب دانشجوی بین المللی مجوزدار دانشجو بپذیرند

 مدیرکل امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌ها ملزم هستند در صورت همکاری با موسسات جذب دانشجوی بین المللی تنها از طریق این موسسات، دانشجوی خارجی مجوزدار که در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام می‌شود، جذب کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ به نقل از ایرنا، جعفر رازقی روز چهارشنبه در نشست بررسی چالش‌ها و راهکارهای جذب دانشجویان بین‌الملل از طریق موسسات جذب، با حضور مسوولان موسسات جذب دانشجویان بین‌الملل مجوزدار که در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد، افزود: مجوز قانونی برای جذب دانشجوی بین‌الملل توسط موسسات جذب دانشجوی بین‌المللی تاکنون وجود نداشته است به همین منظور آیین‌نامه‌ای در این خصوص تصویب و ابلاغ شد که بر اساس آن ما به انتشار فراخوان صدور مجوز جذب پرداختیم.

وی ادامه داد: پس از اعلام این فراخوان تعدادی از موسسات توانستند مجوز قانونی جذب دانشجوی بین الملل را دریافت کنند، به همین منظور این جلسه در راستای هم اندیشی با موسسات جذب قانونی برگزار شده است تا نگاه وزارت علوم به موضوع جذب دانشجویان بین الملل برای مسئولان موسسات مشخص شود و از طرفی نظرات این موسسات و چالش‌هایی که تا کنون در این خصوص داشته‌اند، شنیده شود.

مدیرکل امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: ظرفیت علمی کشور ایران به میزانی است که می‌تواند پذیرای دانشجویان بین‌الملل باشد در این خصوص موسسات قانونی جذب دانشجویان بین الملل باید وجود داشته باشد.

مدیر کل امور دانشجویان بین الملل اظهار کرد: در این جلسه موسسات جذب دانشجویان بین الملل مواردی را مطرح کردند و قرار شد تا نکاتی که می‌تواند در دانشگاه‌ها مانعی برای جذب باشد، برطرف شود.

رازقی افزود: دانشگاه‌ها ملزم هستند در صورت همکاری با موسسات جذب دانشجوی بین الملل تنها از طریق موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل مجوزدار (که در سایت سازمان امور دانشجویان اعلام می‍‌شود) به جذب دانشجو بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه صحبت شد تا موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل مجوزدار به ارگان‌های دیگر معرفی شوند تا بتوانند همکاری بیشتری را با دیگر دستگاه‌ها داشته باشند و در پایان مقرر شد تا موسسات جذب سایت خود را به ما اعلام کنند تا بتوانیم به معرفی آن‌ها بپردازیم.